لو عاوز وناوى ارفع ايدك وقول يا رب



يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب

محتاجلك



قال تعالي





وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لِي وَلْيُؤْمِنُواْ بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ





وقال تعالي أيضا





وقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ


ماتيجوا نرفع ايدينا بقي

ماتيجوا ننسي كل حاجة

ونرفع ايدينا لربنا

ونسلم له نفسنا

ونقوله يارب

كلمه

قوله يارب محتاجلك

اشكي له

احكي له

ارمي كل حمولك عليه

ليه بعدنا كدة

ليه دموعنا بين ايديه قلت

ليه قلوبنا قسيت
ليه

ماتيجوا نروح له

نخبط علي بابه

نخبط جامد قوي

ماتيجوا نصرخ بعلو الصوت ونقوله

يارب تعبانين

يارب مخنوقين

يارب مالناش غيرك

يارب كل الابواب اتسدت وعشمنا كله في بابك


ماتيجوا نساله

انت راضي عننا يارب

راضي عني يارب

يارب انا عارف اني بشر

والبشر بيغلط وبينسي وبيبعد

لكن انا تعبت من البعد يارب

حسيت اني مش عايش وانا بعيد عنك

حسيت ان الدنيا كل يوم بتلهيني

وبتبعدني

لكن خلاص فوقت وندمت

ندمت علي كل لحظة كنت بعيد فيها

ورجعت

وببكي

وبصرخ

وبقولك ارحمني يارب

توب عليا يارب

بارك خطواتي يارب

يسر لي امري يارب

اشرح لي صدري يارب

خفف همي يارب

لو اصابك خير

برده روح له

واشكره

قوله الف حمد وشكر ليك يارب

لو اصابك مكروه

روح له

قوله صبرني يارب

قويني يارب

ماتيجوا نروح له كل يوم

ان شاء الله خمس دقايق

ساعة الغروب

ااقف اتفرج علي عظمة خلقه

وادعيله من قلبك وقوله

كل حاجة

احكيله كل الي بيمر بيك

اطلب منه الغوث والعون

واتاكد انه لن يخيب رجاءك ابدااا

وصدقني هتعيش مرتاح البال

مطمئن القلب

لانك بدعائك ليه قويت الصلة بينك وبينه

اصبح بينك وبينه عمار بعد ماكان دمار وخراب

هتمشي في الدنيا وانت واثق انك علي حق

مش هتخاف ابداا

هتخاف ازاي وانت حاسس ان ربنا ااقرب ليك من

حبل وريدك

دعوة من قلبي بقدمها لنفسي قبل ما اأقدمهالكم

لو عاوزين الامكم تزول وخنقة قلوبك تخف

لو عاوزين ابتسامة محبة تكون عنوانكم

لو عاوزين الامل في بكرة يعشش علي داركم

ارفعوا ايديكم وقولوا


يااااااااااااااارب

No comments: